Téma se ukázalo v průzkumu Deníku jako velmi palčivé pro místní obyvatele. Řešení rozbitých chodníků a silnic dostalo přednost například před otázkami budoucnosti ústecké zoologické zahrady nebo podpory sportu a sportovních klubů v Ústí. 

Deník s vámiPozvání k otevřené diskusi přijal primátor Ústí nad Labem Petr Nedvědický. K problematice mají co říci také starostky a starostové městských obvodů, vedoucí úředníci nebo zástupci firem, které se o komunikace fyzicky starají. Celé setkání bude moderovat šéfredaktor severočeských regionálních Deníků Vladimír Mayer. 

Zazněly také dotazy našich čtenářů, které přišly na adresu redakce. 

On-line:

On-line přenos byl již ukončen.

11.50 - Tímto končí také náš on-line přenos. Děkujeme za pozornost, na další setkání se těší realizační tým Ústeckého deníku.

11.48 - S posledními dotazy a příslibem přizvání městských obvodů k přípravě rozpočtu na příští rok končí dnešní moderovaná debata Setkání s primátorem z Ústí nad Labem. 

11.45 - Jak vysvětlil vedoucí odboru dopravy Dařílek, město má hotový geologický průzkum „Žukovovky“, ale prý je nutné o nové podobě Žukovovy vést širokou diskusi. „Domnívám se, že bychom neměli provést opravy v jejím současném rozsahu, protože to není hlavní spojnice, neměla by být dálnicí centrem Střekova a zkracovat cestu na jeho horní část. Máme hotové kapacitní silnice okolo Střekova,“ řekl s tím, že je hotová studie, která by pomohla Žukovovu přebudovat na „muzejní“ ulici, odkazující na její slavnou průmyslovou minulost.

11.43 - Dotaz čtenáře Arnošta Novotného se týká havarijního stavu Žukovovy ulice, která vede přes areál Setuzy. „Nebudeme si nic nalhávat, spokojen se stavem Žukovovy ulice nejsem. Je to velký problém, potřebuje nutně generální opravu, dosáhne přibližně stovky milionů korun. To není na okamžité řešení,“ souhlasil primátor Nedvědický.

Žukovova ulice na Střekově

Žukovova ulice na Střekově na archivním snímku.  Foto: Deník/Janni Vorlíček

11.32 - Čtenářka Deníku Stanislava Zinčenková se ptá, proč není chodník ve Svádově u hlavní silnice od trafostanice směrem na Ústí. Dle informací od šéfa odboru dopravy Dařílka se město chodník chystá vybudovat, ale nejprve musí vyřešit přeložku odvodňovacího příkopu. Město se už dohodlo s vlastníkem příkopu na řešení tohoto problému, nachystaná je dokumentace pro takzvané sloučené stavební řízení. Po získání stavebního povolení bude následovat výběrové řízení na zhotovitele.  

11.27 - "Chtěl jsem udělat inventuru kontejnerových stání na Střekově, ale nejsou obvodu,“ pokračuje starosta Vinš. Kontejnerová stání také podléhají územnímu plánu. „Pokud je vybudujeme, budeme ty peníze muset někde vzít. Uděláme je, ubereme silnicím, nebo školám. Bohužel náš příjem je omezený,“ poznamenal Petr Nedvědický.

Setkání s primátorem Ústí nad Labem

11.26 - Dotazy občanů se kromě stavu komunikací jako takových opakovaně dotýkají také čistoty ve městě. "Proč nejsou kontejnerová stání ohrazená a zamčená?" ptá se jeden ze čtenářů. „K vidění je to v zahraničí, ale i v Čechách. To je i má představa. Oplocené, zamčené, zastřešené a opatřené autonomní kamerou. Další věcí ale je, že lidé nejsou dostatečně informováni. V neděli je na Kameňáku pyramida odpadků. Asi by měli vědět, že v neděli by neměli vynášet odpad najednou. Je potřeba lépe třídit a podobně,“ řekl starosta Petr Vinš.

11.20 - Čtenář Deníku Luboš Hrubeš rozváží noviny po městě. „Vidím v jakém dezolátu jsou silnice, v Neštěmicích člověk vyleze z auta a přerazí se o kanál, chodí to někdo kontrolovat?“ zlobil se. Starostka Tomková odpověděla: „Samozřejmě to kontrolujeme a písemně posíláme na magistrát těm, kdo komunikace mají na starost. Sibiřská je krajská a bude se opravovat.“

11.17 - Čtenáři se ptají, proč jsou výmoly označené barvou týdny, ale nikdo je neopraví. „Označení výmolu na silnici automaticky neznamená, že to ten samý den opraví. Pouze si označí rozsah práce, ale je to signál pro zhotovitele, co má opravit,“ vysvětlil vedoucí městského odboru dopravy Dalibor Dařílek.

Ilustrační foto.11.13 - Na Střekově podle starosty Petra Vinše prý chybí kolem stovky míst, jelikož tu nejsou tak rozsáhlá sídliště jako jinde. Vinš poukazuje na to, že v budoucnu budou lidé ve městech spíš auta sdílet, než kupovat. „Jsem příznivcem toho, aby je lidé nekupovali a raději jezdili na kolech a koloběžkách. Ono to tak třeba jednou bude. Postavíme víc parkovacích domů a co s nimi pak?“ ptal se.

11.09 - Podle starostky Tomkové v celých Neštěmicích chybí tisíce míst k parkování. „Lidé odstaví auto, kde se dá, každý dům i samostatně stojící má problémy s parkováním,“ líčila. Na Severní Terase podle starosty Šimanovského panuje situace obdobná, chybí dva tisíce míst. „Řešení je to na víc než pět let, spíš na deset až dvacet roků,“ poznamenal Šimanovský. Centrální obvod dle názoru starostky Štrymplové řeší podobné problémy s parkováním. „Chybí tisíce míst. Placené parkování firem je na úkor lidí, co tu bydlí, třeba Vaníčkova, Dlouhá, Na Skřivánku, na Klíši doprava stoupá, kvůli parkování spíš využíváme zjednosměrnění ulic,“ vysvětlila Štrymplová.

11.02 - Město má připraveno 10 milionů korun na nový nátěr Mariánského mostu. Lak je už ve špatném stavu. Náprava bude provedena na několik etap, první bude potřeba připravit dokumentaci, poté starý lak odstranit. Akce je v přípravě.

Mariánský most v Ústí nad Labem. V pozadí zámeček Větruše

Mariánský most v Ústí nad Labem. V pozadí zámeček Větruše.  Foto: Deník/Karel Pech

10.56 - Další dotaz od čtenářů se věnuje údajnému bídnému úklidu chodníků. „Snažíme se instruovat pracovní čety, aby uklízeli jak na chodníku, tak na silnici. Mají uklidit co nejvíce odpadu. Máme na to jak manuální čety s popelnicí, tak s mechanizací,“ uvedl Zbyněk Matys z AVE Ústí nad Labem, které pro město úklid provádí.

10.52 - „Největší provoz je na křižovatce U Pěti oblouků, kde se pohybuje kolem 24 až 28 tisíc vozidel za 24 hodin,“ přiblížil úředník z odboru dopravy Dařílek.

10.51 - Primátor Nedvědický uvedl, že spolupráce s krajem co do oprav je na dobré úrovni. Jako příklad uvedl takzvané „silnice smrti“ v ulicích Sociální péče nebo Všebořická. Ústecký deník ostatně v minulých týdnech a měsících několikrát informoval o nehodovosti, počtech zraněných i mrtvých na silnicích, které tudy vedou. 

10.46 - Na místo dorazil střekovský starosta Petr Vinš. Na otázku šéfredaktora Mayera, jak se mu jezdí po městě na elektrokoloběžce odpověděl, že by se mohlo jezdit lépe.

10.45 - „Obecně lze říci, že stav krajských silnic se zlepšuje, po řadě let se i do silnic třetí třídy investuje hodně peněz. Pokud je opravíme a nejezdí po nich těžká mechanizace, vydrží v dobrém stavu velmi dlouho, několik let,“ řekl šéf krajského odboru dopravy Jindřich Franěk. „Letos například počítáme s celoplošnou opravou krajské silnice v Sibiřské ulici, s opravou mostu Dr. Beneše, nebo mostu v Předlicích a okružní křižovatky pod Větruší,“ přiblížil ředitel SÚS Libor Tačner. 

10.41 - Na Ústecku jsou dle majetkového řazení tři druhy silnic: městské ve správě magistrátu, krajské pod dohledem Správy a údržby silnic Ústeckého kraje (SÚS ÚK) a státní o něž se stará Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

10.33 - Ceny za opravy komunikací se podle města pohybují dle poškození a technologie opravy od asi 800 do 3000 korun za metr čtvereční. Opravy silnic a chodníků se řídí zákonem o pozemních komunikacích. Městské obvody mají ve správě jen ty chodníky, které jsou za zeleným pásem. „Ty, které přiléhají k silnici, jsou součástí jedné komunikace a má je na starost ústecký magistrát. Chodníky na mostě patří jeho vlastníku,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy města Dalibor Dařílek.  

10.27 - Starostka neštěmického obvodu Yveta Tomková upozornila na tristní stav Dráždanské ulice, jejíž oprava bude stát přibližně 80 milionů korun. Město má hotovou studii na opravy včetně například pruhu pro cyklisty, ale zatím je v zásobníku projektů na opravy.

Setkání s primátorem Ústí nad Labem

10.25 - Podle starostky centrálního obvodu Hany Štrymplové je co do chodníků na tom nejhůře Resslova ulice. „Situaci už probíráme s odborem dopravy a připravujeme opravy,“ poznamenala. Na Severní Terase podle starosty Šimanovského nejsou chodníky v nejhorším stavu, přesto do oprav investují statisíce korun.

10.21 - „Máme dokončeny velkoplošné opravy například ulic Kubelíkova, Kojetická, Neštěmická, parkoviště ve Větrné a další. Počítáme například s částí ulice Resslova, dvě větve na okružní křižovatce Hvězda, v přípravě máme Za Válcovnou a další,“ uvedl příklady oprav šéf odboru dopravy ústeckého magistrátu Dalibor Dařílek.

10.16 - Co se chodníků týká, na jejich opravy je z rozpočtu určeno 9,3 milionu korun. Nový chodník by měl vyrůst v Hostovické ulici, hotov bude příští rok, město zpracovává dokumentaci.

10.15 - Ústecký magistrát spravuje 201 kilometrů chodníků a 380 kilometrů silnic. K tomu patří budovy, signalizace, mostky, opěrné zdi a další. Dohromady činí majetek za čtyři miliardy korun. Podle primátora Nedvědického mají vnitřní dluh v prosté obnově někde mezi 800 miliony a miliardou korun. "Čtvrtina komunikací je na tom špatně. Letos je na opravy komunikací určeno z rozpočtu zhruba 44 milionů, potřebuje přibližně 100 milionů,“ uvedl.

10.09 - "Pokusím se vám odpovědět na vaše otázky, pokud budu znát odpověď. Pokud ne, předám slovo svým kolegům. Jako většina občanů nemohu být se stavem silnic spokojen, nepovažuji ho za optimální. Pokusím se zamyslet nad tím, jak na tom komunikace jsou. Kvůli poloze města máme složitou situaci," otevřel diskusi primátor Nedvědický.

Vladimír Mayer, Ústecký deník10.08 - "Grilování" představitelů města Ústí nad Labem a jeho úředníků právě začíná. „Budeme diskutovat o stavu silnic ve městě. Pro toto téma hlasovalo přes 600 čtenářů Deníku. Na druhém místě se pro zajímavost umístila budoucnost zoologické zahrady,“ uvedl pořad ze seriálu Deník s vámi šéfredaktor Ústeckého deníku Vladimír Mayer.

10.00 - Střekovský starosta se omluvil, dorazí později. „Měl jsem pracovní jednání, které se bohužel protáhlo. Nečekejte na mne se začátkem,“ vzkázal.

9.58 - Do ZUŠ v Churchillově ulici dorazil primátor Petr Nedvědický (ANO), starostové městských obvodů Yveta Tomková, Jaroslav Šimanovský, Hana Štrymplová, vedoucí ústeckého odboru dopravy a majetku Dalibor Dařílek, ale z kraje i šéf odboru dopravy Jindřich Franěk a další hosté. Zatím chybí starosta Střekova Petr Vinš. Za čtenáře například Luboš Hrubeš z Neštěmic, kterého zlobí ústecké silnice s výmoly a utopenými kanály. „Jejich stav je hrozný, to je na rozbití auta,“ zlobí se. Chce vědět, co s tím město udělá.

9.53 - Zpět ale do přítomnosti, hosté už se scházejí, Setkání s primátorem za malou chvíli začne.

9.50 - Deník s vámi uspořádal před několika týdny v Ústí podobnou debatu, tentokrát s hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem. Její náplní bylo zaměstnávání v regionu a možnosti, jak zabránit „odlivu mozků“ z Ústeckého kraje. Co se na této debatě řešilo, si můžete přečíst v článku.

9.45 - Zkoušet tlumiče od auta by se daly na cestě od „Novosedláku“ k Setuze, napsal Josef Pepa Punnet. Čtenář Radek Grajcar vidí další problém: „Klíše směr ul. Jateční a pak v kolonce chodníky katastrofa. Udělal se chodník jen u vjezdu do Kolonky aby to bylo hezké na oko,“ myslí si. „Na sídlišti Vyhlídka nejsou udělané chodníky, co to sídliště existuje,“ přidal profil Tatana Svandova.

9.38 - Na díru Na Skalce „že by se tam i primátor ztratil“ upozornil na facebooku například profil Alois Asimi Simkovsky. „Jízda s miminkem v kočárku je v Ústí nad Labem jako jízda po tankodromu,“ posteskla si Lucie Konrátová. Další čtenáři si postěžovali například na silnice s kanály bez poklopů ve Vaňově, rozbité komunikace v částech Habrovice a Skorotice, v ulicích Větrná a Glennova u školky na Severní Terase, kolem zoologické zahrady či na několika místech v Krásném Březně.

9.36 - Při přípravě debaty jsme samozřejmě oslovili také čtenáře Deníku. Na adresu redakce i na facebookové stránce jsme dostali bezpočet tipů a postřehů, kde neutěšený stav komunikací trápí nejvíc.

Starostka centrálního obvodu Hana Štrymplová

9.33 - K věci bude hovořit primátor Ústí nad Labem Petr Nedvědický, o své zkušenosti a poznatky se podělí také Hana Štrymplová, starostka městského obvodu Město, Yveta Tomková, starostka městského obvodu Neštěmice, Jaroslav Šimanovský, starosta městského obvodu Severní Terasa, a Petr Vinš, starosta městského obvodu Střekov.
Odborný pohled na údržbu komunikací do diskuse vnesou Dalibor Dařílek, vedoucí odboru dopravy a majetku Ústí nad Labem, a Jindřich Franěk, vedoucí odboru dopravy Ústeckého kraje.
O zkušenosti z praxe se pak podělí Zbyněk Matys, regionální ředitel společnosti AVE CZ pro oblast severní Čechy, a Libor Tačner, ředitel Správy a údržby silnic Ústeckého kraje. Chybět nebude ani Romana Macová, mluvčí magistrátu Ústí nad Labem.

9.30 - Dobré dopoledne, vítáme vás u on-line přenosu ze Setkání s primátorem, tentokrát z Ústí nad Labem. Moderovaná debata začne v 10 hodin. Jejím tématem bude množství těžko schůdných chodníků a rozbitých silnic v krajské metropoli.