Nejvíce návštěvníků vnitřní kulturní nebo sportovní události nyní v Brně pojme hala Rondo. Vejde se do ní šest až sedm tisíc lidí. Multifunkční hala, která v současnosti roste na brněnském výstavišti, nabízí až dvojnásobný počet míst. „Investice do haly nejspíš nebude návratná. Neočekávám, že by v rozumném časovém horizontu přinesla do Brna čtyři miliardy. Spíše bude mít hala co dělat, aby se sama uživila," vyjádřil se k peněžní stránce jednoho z největších brněnských projektů ekonom Petr Pelc.

Obyvatelé Brna oceňují přátelskou atmosféru panující ve městě.
Hrdost lidí z Brna? Unikátní atmosféra města. Přátelská jako nikde jinde, říkají

Podle primátorky je ovšem Brno městem pro lidi a je potřeba v něm zajišťovat i nadstavbové věci, které budou mít pro město i jiný přínos, než pouze finanční. „Hala nebude sloužit jen pro Jihomoravský kraj ale pro celou republiku. Samozřejmě je zde snaha o její maximální využití," doplnil primátorku radní Petr Kratochvíl.

Setkání s primátorkou je součástí projektu Denik s vámi.

Vedle multifunkční haly by měl v budoucnu vyrůst i nový fotbalový stadion. „Za Lužánkami jsme zamáčkli slzu, i paní primátorka si se mnou zkusila hodně. Nechci do toho ale tahat emoce, spíše rozum. Nový stadion by využila nejen Zbrojovka ale například i národní tým nebo kulturní obec," okomentoval současný plán vedení města bývalý fotbalista brněnské Zbrojovky Petr Švancara. Sám dříve horlivě bojoval za ponechání fotbalu za Lužánkami.

Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Umístění stadionu na Výstavišti místo za Lužánkami bylo přívětivější pro brněnskou dopravu. Právě ta letos místní řidiče potrápila. I na toto téma se Deník v úterý dotazoval na setkání s primátorkou. „Žabovřeská má skončit v polovině září příštího roku, Tomkovo náměstí pak koncem listopadu nebo začátkem prosince. Bauerova bude hotová také do konce příštího roku vyjma vjezdu u deváté brány brněnského výstaviště. Každý den je tam vidět velký postup, za což jsem rád," poznamenal ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Pohled na nádražní budovu z ulice Trnitá, od autobusového nádraží Zvonařka. Nahoře současný vstup a budova Dolního nádraží, dole vizualizace budovy nového Hlavního nádraží. Původní cihlovou stavbu by měl nahradit impozantní portál ze skla, oceli a dřeva.
Tady postaví nové brněnské hlavní nádraží. Srovnejte si, jak se oblast promění

Dopravní obsluhu Brna má v budoucnu zlepšit plánované nové hlavní nádraží. „Přednádražní prostor bude příjemný a vítající, zaměřený na pěší. Zanádražní prostor bude pro autobusy a auta, tam bude parkoviště s kapacitou 750 míst, které bude napojené na velký městský okruh," popsal výhody plánovaného nádraží vedoucí střediska projektové přípravy ze společnosti Brněnské komunikace Michal Sedláček.

Na debatě také lákal na výstavu s přehledným modelem dotčené lokality, který ji vyobrazuje tak, jak bude i s novým nádražím zhruba za dvanáct let vypadat.

Diskuzi jste mohli sledovat on-line.

Online reportáž